Klachten (op- en aanmerkingen)
In onze praktijk vinden wij het belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden bent of als u vindt dat iets beter kan, laat het ons weten.
U kunt u klacht/op- of aanmerking(en) aan de assistente melden, maar u kunt ook gebruik maken van onderstaand verbeterformulier. De klacht of het verbeterpunt wordt dan binnen de praktijk besproken en zo nodig neemt dokter Helmers contact met u op. We proberen er samen uit te komen.
Heeft u een klacht waar we samen niet uit komen of voelt u zich na het bespreken van de klacht onvoldoende gehoord dan kunt u zich wenden tot de SKGE. (Stichting klachten en geschillen eerstelijnszorg) Daar kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht/probleem of kan proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.